Dinsdag kondigde Alexandre Dreyfus, CEO van Chiliz, aan dat de grote blockchain-sportonderneming een uitbreiding plant van $ 50 miljoen in de Verenigde Staten. Het bedrijf zet een kantoor in New York op en zal gaan samenwerken met lokale competities en sportfranchises, vertelde Dreyfus aan Cointelegraph. Dreyfus gaf aan dat New York de hoofdplaats is voor de sportindustrie in de VS.
Ook benadrukte hij dat het nieuwe kantoor van cruciaal belang zal zijn voor de wereldwijde expansie van Chiliz. Dreyfus zei in een interview met Reuters dat het bedrijf zich voorbereidt om fan-tokens te lanceren met franchises uit de vijf grote Amerikaanse sportcompetities. Voor enkele van Europa’s grootste sportorganisaties heeft Chiliz miljoenen dollars aan inkomsten gegenereerd.
Dreyfus zei dat ze in 2020 meer dan $ 30 miljoen samen met hun partners hebben binnengehaald. Echter, dit jaar mikken ze op een minimum van $ 60 miljoen. Vanuit het hoofdkantoor in Malta, heeft Chiliz jarenlange ervaring in het verstrekken van fustokens aan populaire Europese voetbalclubs zoals FC Barcelona, Juventus en Paris Saint-Germain.
Sportorganisaties en clubs kunnen nieuwe ervaringen met fanbetrokkenheid ontgrendelen, zoals het stemmen van fans en directe communicatie met spelers. Door op blockchain gebaseerde fan-tokens bij Chiliz uit te geven. Met zijn fan-engagementplatform, Socios, werkt Chiliz nauw samen. En Socios staat erom bekend samen te werken met enkele van de grootste bedrijven in de cryptovaluta-industrie.
Chiliz kondigde eind 2020 een samenwerking aan met Binance, ’s werelds grootste cryptocurrency-exchange. Het doel hiervan is om de fan-tokens van verschillende Europese clubs op het Launchpool-platform van Binance te vermelden. Hoofd onderzoek bij cryptovaluta broker Enigma Securities, Joseph Edwards, is van mening dat de komst van Chiliz naar de VS perfect getimed is vanwege COVID-19-beperkingen.
Volgens Edwards gaf aan fan-tokens nu betekent spijkers op de kop slaan. In een rapport van Reuters valt te halen dat Edwards aangeeft dat fans fysiek losgekoppeld zijn van hun fandom, en dat dit helpt die kloof te overbruggen.