Belangrijkste NFT in de kunstgeschiedenis, zeldzaamste Pepe, wordt verkocht voor 205 ETH

Homer Pepe, de zeldzaamste Pepe van allemaal, is volgens eigenaar Peter Kell verkocht voor 205 ETH, ongeveer $ 320.000. Een morph tussen Simpsons-personage Homer en de beruchte Pepe The Frog wordt door de unieke kaart vertoond. Matt Furie is de kunstenaar die Pepe, een cartoonkikker, heeft gemaakt. Het heeft vele memes op internet geïnspireerd, waaronder een van de eerste kunstexperimenten op blockchain, namelijk Rare Pepes.

De Homer Pepe werd ontwikkeld door Joe Looney in 2016 en tentoongesteld op het Rare Art Labs Digital Art Festival in 2018. Het is een door de gebruiker gegenereerde kaart van het Rare Pepe-verzamelplatform. Gedurende de allereerste live veiling voor blockchain-kunst voor $ 38.500, werd de kaart door Kell verworven. Het was op dat moment, naar verluidt, de hoogste prijs voor een niet-vervangbare token, of NFT.

Onlangs was het kunstwerk ook te zien in de bekroonde documentaire “Feels Good Man” van het Sundance Film Festival. De kaart werd verkocht voor meer dan de kosten om de hele film te maken, volgens het officiële Twitter-account van de documentaire. TokenAngels, de nieuwe eigenaar, lijkt honderden andere NFT’s in de serie te verzamelen. Nadat het nieuws bekend was dat het voor het oprapen lag, haastte TokenAngels zich om de meest gewaardeerde op te halen.

TokenAngels legde uit dat zij haastig een paar punks moesten verkopen, waarbij zij verwezen naar CryptoPunks. Hoewel het zo belangrijk was om het geld bij elkaar te krijgen om de transactie op tijd uit te voeren, was het voor veel minder dan ze waard waren, volgens TokenAngels. Voor de verkoop trad Joe Looney op als escrow agent. Eerder had de bekende kunstenaar Matt Kane een eerbetoon gemaakt aan Homer Pepe.

Kane werd dit jaar geëerd in Cointelegraph’s Top 100. Hij reageerde ook in een tweet erover die de aandacht vestigde op het feit dat Kell het origineel wilde verkopen. Kane gaf aan HOMERPEPE te beschouwen als de belangrijkste NFT in de kunstgeschiedenis. Dit komt omdat de verkoop van de krantenkoppen in 2018 zoveel van de oorspronkelijke cryptokunstenaars beïnvloedde.

Invloed om te geloven dat ze hun kunst aan het werk konden zetten, door zowel een markt als een geloof rond deze nieuwe technologie op te bouwen. Met meer dan $ 300 miljoen aan verkopen in de eerste twee maanden hebben NFT’s dit jaar over het algemeen een explosieve groei doorgemaakt. Medeoprichter en chief technology officer van OpenSea, Alex Atallah, verklaarde eerder deze week dat de markt met meer dan 7000% is gegroeid vergeleken met vorig jaar.

Op 1 maart zei hij dat nadat @3LAU gisteravond zijn album dropte, de Ethereum NFT-markt in februari $ 300 miljoen passeerde. Vergeleken met vorig jaar is dat een groei van 7450%. Om zijn nieuwe album uit te brengen via een NFT-veiling voor de 33 beste bieders, schreef gerenommeerde muziekartiest 3LAU geschiedenis door samen te werken met Origin Protocol.

Hij zamelde meer dan $ 11,6 miljoen in, waarbij de hoogste bieder $ 3.666.666 bood. Ook beloofde 3LAU om samen te werken met de zes beste bieders om voor elk individu een aangepast nummer of remix te maken. Vorige week kwam Beeple in het nieuws met zijn Crossroads NFT die voor $ 6,6 miljoen doorverkocht op de secundaire markt.

Met zijn “EVERYDAYS: THE FIRST 5000 DAYS” NFT die nu wordt geveild in het veilinghuis van Christie, is hij ook doorgebroken in de gewone kunstsector. Nu bedragen biedingen voor het stuk $ 3,25 miljoen. De kracht van de NFT-markt werd door schilder Trevor Jones bewezen met zijn schilderij “Bitcoin Angel”. Hij bracht hiermee in zeven minuten meer dan $ 3,2 miljoen op met 4.157 verkochte edities.