Blockchain-tokens gebruikt door fans van AC Milan om te stemmen op het motto van de voetbalclub

Zojuist heeft de Italiaanse voetbalgigant AC Milan zijn eigen fan-token gelanceerd. Hiermee kunnen fans stemmen op een clubmotto voor het seizoen. De ACM-fan-token van de club is nu live op fan-engagement Socios.com, volgens een aankondiging van 11 februari. Zo kunnen fans het token kopen dat toegang geeft tot clubbelezingen, VIP-beloningen, superfan herkenning, games en chatforums.

Het token begon met handelen op $ 6,68. AC Milan introduceert, samen met blockchain-firma Chiliz, het ACM-token met een teammotto-poll waarin ACM-houders een motto creëren. Ook stemmen zij om spelers te inspireren voor de rest van het speelseizoen 2020-2021 in Serie A. In de kleedkamer wordt het winnende motto geplaatst van het eerste elftal in het San Siro-stadion.

De poll staat gepland voor volgende week. Het doel ervan is om meer dan 500 miljoen AC Milan-fans wereldwijd de kans te geven om hun favoriete voetbalsterren te steunen. Te midden van de voortdurende COVID-19-beperkingen, kondigde AC Milan officieel zijn plannen aan om in januari 2021 de ACM-fan-token op Chiliz te lanceren om de clubfans te bereiken.

Chiliz en Socios lanceerden een aantal tokens voor meerdere sportclubs en organisaties, waaronder FC Barcelona, Juventus en Paris Saint-Germain. Voordat ze AC Milan hielpen bij het lanceren van hun fan-token. Over de plaatsing van een door een fan ontworpen kunstwerk in de kleedkamer van het team, gebruikten fans van Barcelona de tokens om te stemmen.

Aan de andere kant kregen Juventus-fans de kans om het nieuwe feestlied van de club te kiezen.

Cryptocurrencies kopen?

Direct crypto kopen