In februari groeide de omzet van de top 3 NFT-merken met 381%

Volgens een rapport van DApp-statistieken-trackers bij DappRadar, hadden NFT’s hun beste maand ooit in februari. In februari groeide het verkoopvolume van de drie grootste platforms tot $ 342 miljoen. Vergeleken met de $ 71 miljoen die de maand ervoor werd opgetekend, is het een stijging van bijna 400%. De sector werd gedomineerd door sportmemorabilia-platform NBA Top Shot.

 Die is nu verantwoordelijk is voor 67% van het totale NFT-transactievolume. In de top drie zijn OpenSea de andere NFT DApps, een algemene markt voor crypto-verzamelobjecten en CryptoPunks. Het zijn een op Ethereum gebaseerde serie verzamelobjecten. Met een stijging van de bodemprijs van punks van $ 10.000 tot gemiddeld $ 32.000, genereerden CryptoPunks het hoogste record ooit van $ 79 miljoen.

De enorme toename in de populariteit van generatieve kunst werd ook vermeld door het DappRadar-rapport. Dit is kunst die, tenminste gedeeltelijk, door zelfstandige systemen is gecreëerd. Verschillende DeFi- en NFT-projecten verlieten in februari het Ethereum platform, wat veroorzaakt werd door hoge gaskosten op het Ethereum-netwerk. Dit in het voordeel degenen met minder dure transacties.

In termen van transactievolume en uniek aantal actieve portemonnees overtrof Binance Chain onlangs Ethereum. Verder wees het rapport op de snelle groei van verschillende copycat NFT-projecten op Binance Chain, zoals Binance Punks en Bashmarks. Statistieken van CryptoSlam laten zien dat ondanks hoge gasvergoedingen, zeven van de 10 bestverkochte NFT-producten van vorige maand nog steeds op Ethereum worden gehost.

Terwijl NBA Top Shot gebruikmaakt van de Flow blockchain, worden de overige twee gehost op WAX. In de top 10 is CryptoKitties, het snelst stijgende merk, dat een heropleving in populariteit zag toen de verkoop van maand tot maand met meer dan 1.300% steeg. In de top 10-verkooplijst van CryptoSlam is de nieuwste nieuwkomer die wordt geplaatst, Street Fighter II-serie van Capcom.

Deze is nu # 8, met een omzet van $ 1,26 miljoen vanaf de lancering op 16 februari. In de eerste zes weken van het jaar trokken NFT’s zoveel aandacht dat CoinMarketCap op 15 februari een speciale sectie voor de groep heeft toegevoegd. Op 26 februari werd een recordprijs voor een enkele NFT-verkoop vastgesteld. Toen werd een Beeple Crossroads NFT verkocht voor $ 6,6 miljoen. Ruim 100 keer de oorspronkelijke prijs.

Toen elektronische muziekartiest 3LAU in één avond voor $ 11,6 miljoen aan NFT’s van zijn eigen website verkocht, werd op 2 maart een nieuw NFT-verkooprecord gevestigd. Muzikant Grimes voltooide $ 5,8 miljoen aan NFT-verkopen in 20 minuten, slechts enkele uren eerder. De snelle opkomst van NFT’s maakt niet op eenieder indruk. Charlie Lee, Litecoin-maker, vergeleek op 2 maart de stijging van de populariteit van NFT met de ICO-rage die plaatsvond gedurende een groot deel van 2017.

Lee gelooft dat hun relatieve eenvoud en lage toetredingsdrempel een wijdverspreide acceptatie van cryptovaluta zal aanmoedigen. Echter, uiteindelijk zijn weinigen van de NFT’s behouden en waardevol, besloot hij.