Met een door makers geleide collectie, omarmt TikTok, NFT’s

Met een nieuwe collectie geïnspireerd op zijn toonaangevende trendsetters, heeft social-mediaplatform TikTok zijn eerste uitstapje naar de non-fungible token- of NFT-markt aangekondigd. Het bedrijf onthulde donderdag een nieuw programma, TikTok Top Moments, waarmee makers erkend en beloond kunnen worden voor hun inhoud. De NFT-drops worden op Ethereum gelanceerd.

Immutable X, een nieuwe schaaloplossing voor laag-twee NFT-protocol Immutable, maakt deze NFT’s mogelijk. Een selectie van zes TikTok-video’s van de meest invloedrijke makers van het netwerk zou vervat worden in TikTok Top Moments. Het doel van elk van de video’s is om de invloed van deze makers te vieren dat ze TikTok tot een van de grootste sociale netwerken ter wereld hebben gemaakt.

De opbrengst van de verkoop gaat rechtstreeks naar de makers van inhoud en NFT-artiesten, volgens het bedrijf. Als onderdeel van zijn algemene bedrijfsstrategie, lijkt TikTok langzaam te draaien in de richting van blockchain-technologie. Het bedrijf werkt samen met het blockchain-streamingplatform Audius rond een nieuwe functie genaamd TikTok Sounds, zoals gemeld door Cointelegraph.

Audius-gebruikers kunnen nummers die op het protocol zijn gemaakt, dankzij de integratie, exporteren naar TikTok. Ongeveer 1 miljard mensen gebruiken TikTok en voor het ontdekken van nieuwe artiesten en liedjes gebruikt het Amerikaanse publiek de app steeds vaker. Het gebruikersbestand van Audius is sinds de lancering van zijn mainnet-services in oktober 2020, gegroeid tot 5 miljoen.

Voor de acceptatie van blockchain blijken NFT’s een belangrijke motor te zijn, waarbij digitale verzamelobjecten graag door bedrijven en individuen omarmd worden. Met een totale NFT-omzet van $ 4 miljard was augustus de drukste maand ooit voor de opkomende industrie.

Advertentie

300x250